Strona Główna

Ankieta randkowa

Fotorandka

Lifestyle magazyn

Zarejestruj się teraz

Wszystkie artykuły Wszystko o randkowaniu Zdrowie i uroda Czas wolny Recenzje

Randkowanie bez znużenia

22.sierpień 2018
Randkowanie bez znużenia

Ciągle jesteś zmęczony i nie wiesz jak sobie z tym poradzić? Chcesz umówić się na randkę, ale ciągle nie masz na nic sił? Brakuje Ci energii? W dzisiejszym artykule poradzimy Ci, jak pozbyć się zmęczenia na dobre!

Czasem człowiek czuje się zmęczony, choć paradoksalnie powinien być wypoczęty. Przecież się wyspałeś, najadłeś i nic Cię nie boli. Skąd w takim razie to zmęczenie? Jak się go pozbyć? Można trochę zmienić swoje złe przyzwyczajenia, poprawić jakoś swojego życia oraz sposób postrzegania świata... Najlepsze rady, odnośnie rzeczy, które nam pomogą, a które wręcz przeciwnie znajdziesz w dzisiejszym artykule.

Na rynku znajduje się wiele tabletek i innych środków, które gwarantują, że w ciągu pięciu minut poczujesz wzrost energii, Musisz jednak wiedzieć, że wiele z nich jest wyrobionych ze sztucznych składników. Inne są na bazie kofeiny. Co jest jednak najważniejsze: wcale nie muszą działać. Przede wszystkim to tylko łagodzenie skutków, a nie samego zmęczenia. Kupno tableki to jednak dla wielu najprostsza i najszybsza opcja. Po co jednak tracić pieniądze na coś, co nie musi działać, a może nam wręcz zaszkodzić? Nie lepiej zmienić siebie i dzięki temu mieć szczęśliwsze życie?

Zdrowe odżywianie

Prawidłowe odżywianie jest dla człowieka bardzo ważne, nie tylko aby utrzymać dobrą kondycję, wchłanianie witamin, minerałów i mikroelementów, ale również aby zyskać energię.

Nie pomijaj śniadania

Z pewnością o ogromnym znaczeniu śniadania czytałeś już w wielu artykułach i mówisz sobie, że powtarzamy wciąz to samo. Masz rację, ale powtarzamy to nie bez przyczyny. Śniadanie to podstawa dnia, nawet jeżeli nie jesteś głodny, zjedz je. Co więcej u śniadania nie musisz liczyć kalorii, lepiej jest zdjeść większe śniadanie a mniejszy obiad i kolację. W ciągu dnia bowiem zbyteczne kalorie spalisz (nie będziesz zmęczony, zatem nie będziesz się wylegiwać na kanapie), śniadanie pobudzi metabolizm. Jeżeli zjesz coś później, Twój metabolizm będzie bardziej leniwy i może się stać, że zaczniesz tyć. Jeśli nie chcesz jeść w domu większego śniadania, do godziny po przebudzeniu zjedz przynajmniej jakieś owoce lub wypij sok owocowy, po następnej godzinie płatki lub pełnoziarniste pieczywo...

Kontroluj poziom cukru we krwi

Co dwie godziny powinno się zjeść coś małego, aby poziom cukru we krwi nie spadł. Jego spadek wywołuje w organizmie poczucie „zagrożenia”. Organizm chce dostać cukier = zaczynasz mieć na coś ochotę. Aby tego uniknąć, między śniadaniem, obiadem i kolacją, jedz małe przekąski, na przykład owoce, orzechy, jogurty, rośliny strączkowe lub oliwy.

Pij dużo wody

Dla wielu osób jest to zadanie niemożliwe do wykonania, ale wierzcie nam, da się to zrobić. Obserwuj swój mocz, jeżeli jest ciemny, powinieneś pić więcej. Pić należy czystą, niesłodzoną, niegazowaną wodę (gazowane mogą wywołać nadkwasicę w żołądku) w ilości 0,4 litra na każde 10 kg swojej wagi (przy wadze 50 kg – 0,4 x 0,5 = 2 litry). Organizm potrzebuje wody, dzięki niej będziesz czuć się  świeżo i będziesz mieć więcej energii. Jeżeli pijesz kawę lub alkohol, czyli płyny, które zatrzymują wodę w organizmie, musisz i te straty wyrównać wodą w tej samej ilości.

Błonnik w diecie ma wielkie znaczenie 

Jeżeli jesz cukry proste, energia zniknie równie szybko jak się pojawi. Błonnik wytwarza energię wolniej, ale przez to też dłużej ją utrzymuje. Co więcej oczyszcza jelita i pomaga usunąć toksyny z organizmu, dzięki czemu poziom energii również wzrasta. Jedz zatem płatki owsiane, rośliny strączkowe, owoce i warzywa ze skórką oraz pełnoziarnisty makaron.

Sen

Aby nasz organizm mogł w ciągu dnia normalnie prosperować, musisz się wyspać. Czasami jednak to nie jest takie proste. Co robić, a czego nie robić przed spaniem?

  • Nie pij kawy przed spaniem
  • Nie przeglądaj nic na komputerze na co najmniej 2 godziny przed spaniem
  • Nie pij alkoholu przed snem
  • Temperatura w sypialni powinna wynosić od 17 do 20 stopni
  • Postaraj się zrelaksować, stres nie ułatwia zasypiania
  • Połóż się odpowiednio wcześnie, tak abyś mógł się porządnie wyspać

Zdrowe tłuszcze

Ogranicz nasycone kwasy tłuszczowe (najczęściej są to tłuszcze zwierzęce), jedz nienasycone kwasy tłuszczowe (omega 3 i omega 6). Oprócz tego, że obniżają cholesterol we kwi, są też odpowiedzialne za prawidłowe funkcjonowanie kluczowych organów – mózgu i serca oraz działanie systemu immunologicznego. Twoje ciało będzie w lepszej kondycji, dzięki czemu zaczniesz czuć się lepiej. Nienasycone kwasy tłuszczowe znajdziesz w olejach roślinnych (przede wszystkim w lnianym), w orzechach, ziarnach i rybach.

Zielona kawa

Wiele osób jest przekonanych, że długotrwałe i nadmierne picie kawy ma zły wpływ na nasze zdrowie i pozbawia nas naszych rezerw energii. Jeżeli należysz do tego rodzaju ludzi ale chcesz zaeksperymentować, a tym samym dać swojemu ciału więcej energii, wypróbuj zieloną kawę z kardamonem. Dzięki swym składnikom (nieprażone ziarna kawy arabika, cykoria i kardamon) pobudza trawienie, pomaga przy odchudzaniu, reguluje poziom cukru we krwi i ma działanie antyoksydacyjne. Nie zawiera glutenu ani kofeiny.

Innym naturalnym wariantem kawy jest guarana. Co prawda zawiera kofeinę, ale nie zakwasza żołądka jak zwykła kawa, ani nie uzależnia. Doda Ci dużo energii, pomoże schudnąć (pobudzając trawienie) a kobietom złagodzi bolesną menstruację.

medycynie alternatywnej istnieje wiele rodzajów ziół i grzybów, dzięki którym możesz uzyskać energię dla swojego ciała naturalnym sposobem.

Rezerwy energii

Jak już wspominaliśmy, kawa, napoje energetyczne oraz leki pozbawiają nas naszych rezerw energii. Jeżeli ciało nie ma skąd pobierać energii, zacznie wykorzystywać wszelkie dostępne rezerwy. To wywołuje napięcie mięśni, przez co w efekcie energia nie jest już wytwarzana. Abyśmy mogli zwiększać nasze rezerwy energii, potrzebny jest też relaks i odpoczynek.  

Najpierw musimy dojść do tego, co z nas tę energię wysysa. Rodzina, praca, związek, inne czynności? Najprawdopodobniej wszystko po trochu. Najważniejsze jest, uświadomić sobie, co z tego pomaga Ci również przywrócić energię, a do czego już się nie opłaca inwestować. Zrób selekcję, w relacjach, pracy i pozostałych aktywnościach. Rób to, co kochasz. Dzięki temu, będziesz czuć się dobrze, a Twoje zapasy energii będą się uzupełniać. same

Unikaj stresu, jak tylko możesz. Obserwuj, co się dzieje w Twojej głowie i na tej podstawie ustalaj kryteria. Jeśli będziesz wciąż myśleć o jednej i tej samej stresowej sytuacji i spróbuj się komuś wygadać.

Nie masz z kim porozmawiać i rozładować codziennego stresu? Zarejestruj się na naszym portalu randkowym i umów się na pierwsze spotkanie!

[Lil]

Udostępnij ten artykuł na: