Strona Główna

Ankieta randkowa

Szybka randka

Lifestyle magazyn

Zarejestruj się teraz

Wszystkie artykuły Wszystko o randkowaniu Zdrowie i uroda Czas wolny Recenzje

Jak mieć energię na cały dzień i nie być zmęczonym? – część 1.

11.lipiec 2016
Jak mieć energię na cały dzień i nie być zmęczonym? – część 1.

Każdy czasem czuje się zmęczony. Jak poradzić sobie ze zmęczeniem, aby nie popsuło nam całego dnia?

Oczywiście, jeżeli zaplanujesz tego dużo na jeden dzień, jedziesz kilkadziesiąt kilometrów na wyczieczkę lub przegniesz z ćwiczeniami, będziesz się na drugi dzień czuć podłamany i zmęczony. Czasem czujesz się tak nawet kiedy ten poprzedni dzień, był taki sam jak każdy inny. Można trochę zmienić swoje złe przyzwyczajenia, poprawić jakość swego życia i pogląd na świat... Najlepsze rady, odnośnie rzeczy, które nam pomogą, a które wręcz przeciwnie znajdziesz w tym artykule.

Na rynku znajduje się wiele pigułek, które w ciągu pięciu minut GWARANTUJĄ wzrost energii, Wiele z nich jest wyrobionych ze sztucznych składników, inne są na bazie kofeiny, a jeszcze inne wcale nie muszą działać. Kupno pigułki to zdecydowanie najprostsza i najszybsza opcja. Po co jednak tracić pieniądze na coś, co nie musi działać, a może nam wręcz zaszkodzić? Nie lepiej zmienić siebie i dzięki temu mieć szczęśliwsze życie?

Odżywianie

Prawidłowe odżywianie jest dla człowieka bardzo ważne, nie tylko aby utrzymać dobrą kondycję, wchłanianie witamin, minerałów i mikroelementów, ale również aby zyskać energię.

Nie pomijaj śniadania

Z pewnością o ogromnym znaczeniu śniadania czytałeś już w wielu artykułach i mówisz sobie, że powtarzamy wciąz to samo. Masz rację, ale powtarzamy to nie bez przyczyny. Śniadanie to podstawa dnia, nawet jeżeli nie jesteś głodny, zjedz je. Co więcej u śniadania nie musisz liczyć kalorii, lepiej jest zdjeść większe śniadanie a mniejszy obiad i kolację. W ciągu dnia bowiem zbyteczne kalorie spalisz (nie będziesz zmęczony, zatem nie będziesz się wylegiwać na kanapie), śniadanie pobudzi metabolizm. Jeżeli zjesz coś później, Twój metabolizm będzie bardziej leniwy i może się stać, że zaczniesz tyć. Jeśli nie chcesz jeść w domu większego śniadania, do godziny po przebudzeniu zjedz przynajmniej jakieś owoce lub wypij sok owocowy, po następnej godzinie płatki lub pełnoziarniste pieczywo...

Uwaga na spadek poziomu cukru we krwi

Co dwie godziny powinno się zjeść coś małego, aby poziom cukru we krwi nie spadł. Jego spadek wywołuje w organizmie poczucie „zagrożenia”. Organizm chce dostać cukier = zaczynasz mieć na coś ochotę. Aby tego uniknąć, między śniadaniem, obiadem i kolacją, jedz małe przekąski, na przykład owoce, orzechy, jogurty, rośliny strączkowe lub oliwy.

Pij dużo wody

Dla wielu osób jest to zadanie niemożliwe do wykonania, ale wierzcie nam, da się to zrobić. Obserwuj swój mocz, jeżeli jest ciemny, powinieneś pić więcej. Pić należy czystą, niesłodzoną, niegazowaną wodę (gazowane mogą wywołać nadkwasicę w żołądku) w ilości 0,4 litra na każde 10 kg swojej wagi (przy wadze 50 kg – 0,4 x 0,5 = 2 litry). Organizm potrzebuje wody, dzięki niej będziesz czuć się  świeżo i będziesz mieć więcej energii. Jeżeli pijesz kawę lub alkohol, czyli płyny, które zatrzymują wodę w organizmie, musisz i te straty wyrównać wodą w tej samej ilości.

Wprowadź błonnik do diety 

Jeżeli jesz cukry proste, energia zniknie równie szybko jak się pojawi. Błonnik wytwarza energię wolniej, ale przez to też dłużej ją utrzymuje. Co więcej oczyszcza jelita i pomaga usunąć toksyny z organizmu, dzięki czemu poziom energii również wzrasta. Jedz zatem płatki owsiane, rośliny strączkowe, owoce i warzywa ze skórką oraz pełnoziarnisty makaron.

energia na cały dzień

Zdrowe tłuszcze

Ogranicz nasycone kwasy tłuszczowe (najczęściej są to tłuszcze zwierzęce), jedz nienasycone kwasy tłuszczowe (omega 3 i omega 6). Oprócz tego, że obniżają cholesterol we kwi, są też odpowiedzialne za prawidłowe funkcjonowanie kluczowych organów – mózgu i serca oraz działanie systemu immunologicznego. Twoje ciało będzie w lepszej kondycji, dzięki czemu zaczniesz czuć się lepiej. Nienasycone kwasy tłuszczowe znajdziesz w olejach roślinnych (przede wszystkim w lnianym), w orzechach, ziarnach i rybach.

Zielona kawa

Wiele osób jest przekonanych, że długotrwałe i nadmierne picie kawy ma zły wpływ na nasze zdrowie i pozbawia nas naszych rezerw energii. Jeżeli należysz do tego rodzaju ludzi ale chcesz zaeksperymentować, a tym samym dać swojemu ciału więcej energii, wypróbuj zieloną kawę z kardamonem. Dzięki swym składnikom (nieprażone ziarna kawy arabika, cykoria i kardamon) pobudza trawienie, pomaga przy odchudzaniu, reguluje poziom cukru we krwi i ma działanie antyoksydacyjne. Nie zawiera glutenu ani kofeiny.

Innym naturalnym wariantem kawy jest guarana. Co prawda zawiera kofeinę, ale nie zakwasza żołądka jak zwykła kawa, ani nie uzależnia. Doda Ci dużo energii, pomoże schudnąć (pobudzając trawienie) a kobietom złagodzi bolesną menstruację.

W medycynie alternatywnej istnieje wiele rodzajów ziół i grzybów, dzięki którym możesz uzyskać energię dla swojego ciała naturalnym sposobem.

Rezerwy energii

Jak już wspominaliśmy, kawa, napoje energetyczne oraz leki pozbawiają nas naszych rezerw energii. Jeżeli ciało nie ma skąd pobierać energii, zacznie wykorzystywać wszelkie dostępne rezerwy. To wywołuje napięcie mięśni, przez co w efekcie energia nie jest już wytwarzana. Abyśmy mogli zwiększać nasze rezerwy energii, potrzebny jest też relaks i odpoczynek.  

Najpierw musimy dojść do tego, co z nas tę energię wysysa. Rodzina, praca, związek, inne czynności? Najprawdopodobniej wszystko po trochu. Najważniejsze jest, uświadomić sobie, co z tego pomaga Ci również przywrócić energię, a do czego już się nie opłaca inwestować. Zrób selekcję, w relacjach, pracy i pozostałych aktywnościach. Rób to, co kochasz. Dzięki temu, będziesz czuć się dobrze, a Twoje zapasy energii będą się uzupełniać. same

Unikaj stresu, jeżeli tylko jest to możliwe. Obserwuj co się dzieje w Twojej głowie i według tego ustalaj kryteria. Jeśli będziesz wciąż myśleć o jednej i tej samej sytuacji stresowej, spróbuj się komuś wygadać, lub „wypisać”.

To oczywiście nie wszystko. W kolejnym artykule skupimy się na spokojnym śnie i innych radach, jak uzyskać w ciągu dnia maksymalny poziom energii.

[Lil]

Źródła:

http://www.zdravetuky.cz/cs/zdrave-tuky/

http://zdravi.doktorka.cz/jak-ziskat-energii-bez-kofeinu/

http://www.wikihow.com/Get-More-Energy

http://www.elephantjournal.com/2014/07/how-to-naturally-have-more-energy-brandon-gilbert/

Udostępnij ten artykuł na: