Strona Główna

Ankieta randkowa

Fotorandka

Lifestyle magazyn

Zarejestruj się teraz

Wszystkie artykuły Wszystko o randkowaniu Zdrowie i uroda Czas wolny Recenzje

Stres – morderca

22.wrzesień 2016
Stres – morderca

Kilka rad na szybkie pozbycie się stresu i pozostanie optymistą.

Nowy rok szkolny już się zaczął, a lato dobiega końca. Mógłbyś jeszcze korzystać z ostatnich pogodnych dni, ale masz zbyt wiele na główie. Ktoś się przeprowadza, rozwiązuje problemy finansowe, a ktoś inny zaczyna nową pracę lub ma problemy w starej. Po prostu masz wszystkiego po dziurki w nosie.

Jedzenie i picie, które pomogą złagodzić stres

Zielona herbata

Antyoksydant, który jest dobry nie tylko na odchudzanie, ale również na złagodzenie stresu. Zamiast czerwienić się ze złości, wypij filiżankę dobrej zielonej herbaty. Jest ona źródłem L-theaniny, substancji, która pomaga pozbyć się gniewu.

Czekolada

Gorąca czekolada reguluje poziom kortyzolu - hormonu stresu i stablilizuje metabolizm. Jeśli się stresujesz, zjedz smakołyk. Będzie Ci lepiej.

Miód

Jeżeli nie jesteś wielbicielem czekolady, lub boisz się, że przytyjesz, wypróbuj miód. Wystarczy mała łyżka. Miód jest również antybiotykiem, który pomaga zapobiegać różnego rodzaju zapaleniom. Pomoże Ci przejść przez depresję i lęki.

Mango

Słodkie mango skrywa w sobie linalool , który pomaga obniżyć poziom stresu w Twoim ciele.

Guma do żucia

Zaskakująco szybki sposób na pozbycie się stresu. Już kilka minut żucia może Ci przynieść ulgę.

Medytuj

Niektórym wystarczy zwykły spacer, innym pomoże medytacja. Znajdź dla siebie ciche i wygodne miejsce, skup się na swoim oddechu, a Twoje obawy powoli zaczną znikać. Usiądź prosto i połóż obie nogi na podłodze. Zamknij oczy. Swoją uwagę przekieruj na powtarzanie – na głos, lub po cichu – „Jestem spokojny”. Połóż jedną rękę na brzuchu i zsynchronizuj swój oddech. Wszystkie nieprzyjemne myśli odrzuć w dal, jakby to były chmury.

Unikaj kofeiny, alkoholu i nikotyny

Jeżeli nie jesteś w stanie całkowicie zrezygnować z kofeiny, alkoholu czy nikotyny, postaraj się je przynajmniej ograniczyć. Kofeina i nikotyna to stymulanty, dlatego zamiast obniżyć powyższają poziom stresu. Alkohol może przyczynić się do pogłębienia depresji, jeśli jest używany w większych ilościach. Dlatego alkohol może Ci bardziej zaszkodzić niż pomóc.

Aktywność fizyczna

Stresowe sytuacje podwyższają w ogranizmie poziom hormonów stresu, takich jak: adrenalina Jeśli czujesz napięcie, wybierz się na spacer na świeżym powietrzu. Wprowadź jakiś sport do swojego życia, najlepiej abyś uprawiał go regularnie. Regularne ćwieczenia pomogą również poprawić jakość Twojego snu.

Wysypiaj się

Niewystarczająca ilość snu jest najczęstszą przyczyną stresu. Sen mogą zakłócać nieustale kłębiące się w Twojej głowie myśli. Zamiast sięgać po leki, zrezygnuj z kofeiny i konsumacji alkoholu. Zrelaksuj się przed spaniem. Możesz wziąć aromatyczną kąpiel lub przeczytać książkę. Staraj się zasypiać codziennie o tej samej godzinie.

Antystresowe kolowanki

W ostatnim czasie to prawdziwy hit. Malować mogą nie tylko dzieci, ale też dorośli. Istnieje wiele sklepów, w których można je kupić za rozsądną cenę. Obrazki możesz znależć również w internecie.

Słuchaj ulubionej muzyki

Obojętne czy lubisz hip hop, trance, techno, czy cokolwiek innego. Słuchaj tego, co lubisz najbardziej. Muzyka klasyczna pomoże Ci się zrelaksować przed snem.

stresowe sytuacje

Oddychaj głęboko

Zrób sobie krótką przerwę i skup się na swoim oddechu. Usiądź prosto, zamknij oczy a jedną rękę połóż na brzuchu. Powoli, ale intensywnie wdychaj powietrze nosem, wydechuj ustami..

Zacznij prowadzić dziennik

Stres to automatyczna reakcja naszego systemu nerowoego na niektóre sytuacje, które pojawiają się w ciągu dnia. Jeżeli możesz przewidzieć potencjalny stres, możesz postarać się zmienić swoją reakcję lub jakoś na nią wpłynąć. Oczywiście są takie sytuacje, w których człowiek nie da rady się opanować, jak śmierć bliskiej osoby czy poważna choroba. Najlepszym rozwiązaniem jest pogodzenie się z sytuacją i zaakceptowanie jej, choć może to być bardzo trudne. Pisząc dziennik będziesz mógł przelać na papier wszystkie swoje uczucia i emocje. Dodatkowo pozwoli zlokalizować rzeczy, sytuacje czy osoby, które regularnie wywołują u Ciebie stres. Będziesz wówczas mógł zacząć przeciwdziałać. Za każdym razem, kiedy poczujesz napięcie lub stres zapisz to do swojego „dzienniczku stresu”.

Zastanów się nad tym:

  • Co wywołało u Ciebie tak wielki stres.
  • Jak zareagowałeś w stresowej sytuacji.
  • Jak się czułeś w tej chwili – pod względem psychicznym i fizycznym.
  • Co zrobiłeś, aby poczuć się lepiej. W codziennej gonitwie znajdź chwilę tylko dla siebie. Pieniądze są ważne, ale zdrowie masz tylko jedno i musisz o nie dbać. Musisz się nauczyć sztuki relaksacji, może Ci pomagać sport, medytacja czy cokolwiek innego, co sprawia Ci radość. Wiedziałeś, że cytrusy mają działanie antystresowe? Sam zapach cytrusów pomoże Ci się zrelaksować i obniżyć poziom nagromadzonego stresu.  
  • [kač]
  • Rozpoznanie źródła stresu jest łatwe jeżeli mamy do czynienia z ważnymi życiowymi wydarzeniami, takimi jak: zmiana pracy, przeprowadzka, rozstanie... znalezienie źródła codziennego stresu będzie o wiele bardziej skomplikowane. Postaraj się zidentyfikować, co wywołuje u Ciebie stres. Oberwuj swoje przyzwyczajenia. Zwracaj uwagę na swoje zachowanie w określonych sytuacjach. Kiedy ostatnio miałeś urlop? Czy był to prawdziwy urlop?
Udostępnij ten artykuł na: