Strona Główna

Ankieta randkowa

Fotorandka

Lifestyle magazyn

Zarejestruj się teraz

Wszystkie artykuły Wszystko o randkowaniu Zdrowie i uroda Czas wolny Recenzje

Jillian Michales radzi: 6 prostych wsazówek jak schudnąć

14.lipiec 2017
Jillian Michales radzi: 6 prostych wsazówek jak schudnąć

Aczkolwiek lato jest już w pełni, nie oznacza to, że nie można rozpocząć procesu odchudzania, kreowania swojej postawy i poprawy stylu życia. Wręcz przeciwnie, odważ się i wkrocz do depresyjnej jesieni z nowym hobby, które skutecznie poprawi Twój nastrój.

Jedna z najsławniejszych trenerek fitness, Jillian Michaels, udzieli wam dzisiaj kilku rad, jak efektywnie schudnąć i wytrenować swoje ciało, mimo że nie jesteś sportowcem i ćwiczenia nie są Twoją silną stroną.

Jillian Michaels też nie miała w życiu lekko, być może dlatego stała się jedną z najbardziej uznawanych trenerek na całym świecie. W kręgu swoich znajomych znam naprawdę wiele osób, które ćwiczą zgodnie z jej programami treningowymi. Zanim jednak doszła tak wysoko, musiała o siebie zawalczyć. W szkole podstawowej była wyśmiewana przez rówieśników z racji swego wyglądu – przy wzroście 157cm ważyła 80kg. Męczyły ją koszmary senne, a rozwód jej rodziców dolał oliwy do ognia. Z wszystkiego jednak wydostała się dzięki naprawdę ciężkiej pracy. Ty możesz zrobić to samo!

Postępuj zgodnie z zaleceniami

Ważne jest uświadomić sobie swoje cele. Następnie należy kierować się zaleceniami ludzi, którzy wiedzą, o czym mówią. Według Jillian podstawowe wytyczne powinny brzmieć:

  • nie przejadaj się
  • nie jedz tego, czego nie można nazwać jedzeniem (chipsy, czekolada,...) a w żadnym przypadku nie zastępuj tym najważniejszych posiłków dnia
  • upewnij się, że wystarczająco się wysypiasz

Wszystko inne nie jest aż tak ważne. To są 3 najważniejsze punkty, o których nie wolno Ci zapomnieć.

Ćwicz i jedz zdrowo

"Często ludzie robią jedno albo drugie, mało kiedy oboje. Jeżeli naprawdę chcesz zrzucić kilka dodatkowych kilogramów musisz ćwiczyć i jeść prawidłowo, tylko w ten sposób osiągniesz swój cel,mówi Jillian.

Zaleca, abyś zaczął myśleć o swoim ciele jak o aucie. Jeżeli będziesz ćwiczyć, a nie będziesz się odpowiednio odżywiać, wrzucisz wsteczny i zaczniesz tyć. Jeśli będziesz się odpowiednio odżywiać, ale nie będziesz ćwiczyć, będziesz na neutralu, albo nic się nie będzie dziać, albo będzie ale bardzo pomału.

Wybierz workout, z którym sobie poradzisz i ćwicz

Najlepsze ćwiczenia według Jillian to te, które się powtarza. Idealnie nadają się do tego jej workouty, które ma ułożone na całe ciało, lub na problematyczną część. Łączy w nich wiele technik ćwiczeniowych: trening interwałowy, wytrzymałościowy, ćwiczenia z własną wagą itp. Tego typu ćwiczeniami spalisz najwięcej kalorii zarówno w trakcie, jak i po treningu. Pomogą Ci również szybciej dostać się do formy.

Jillian ma również własną (płatną) aplikację mobilną, w której łączy wszystkie te techniki ćwiczeń. Przez 7 dni możesz korzystać z aplikacji za darmo. Koszt tej aplikacji to około 37złotych.

porady jak schudnąć

Zrezygnuj z alkoholu

Tak, niestety. Jillian radzi, abyś całkowicie zrezygnował z alkoholu. "Jeżeli chcesz się pozbyć swoich zapasów tłuszczu, będziesz musiał zrezygnować z alkoholu. Metabolizm zamiast usuwać tłuszcze, zajmuje się tym, co jest jeszcze gorsze, czyli alkoholem. W ten sposób alkohol zabroni metabolizmowi w skuteczniej walcie z tłuszczem aż o 73%.” Badania naprawdę wykazały, że podczas konsumacji alkoholu ciało najpierw spala alkohol a dopiero później węglowodany. Teraz wyobraź sobie, że wypijesz jednego drinka, zajesz go chipsami lub innym niezdrowym smakołykiem... Co więcej, eksperci twierdzą, że alkohol rozkłada aminokwasy i odkłada je w postaci tłuszczu. Wiemy, że nie są to dobre wiadomości, tym bardziej jeżeli chcesz schudnąć a jednocześnie lubisz wypić jednego albo dwa...

Korzystaj z zasady 80/20

Dość znana zasada, która nie jest tak trudna do dotrzymania, jeżeli naprawdę się starasz. Największym błędem większości ludzi, którzy zaczynają się odchudzać jest to, że wybiorą drastyczną dietę, z którą trudno jest wytrzymać na dłuższą metę. Tego rodzaju diety jedynie rozregulują cały metabolizm i w efekcie wywołają efekt jojo. Nie mówiąc już o tym, że człowiek może zrobić sobie krzywdę. Powinieneś przede wszystkim pamiętć o zasadach, które podaliśmy na początku – najważniejsze to nie przejadać się i nie jeść niezdrowego „jedzenia”, lecz wyłącznie produkty dobrej jakości.

"Jadłospis powinien być zrównoważony. Możesz sobie pozwolić na coś dobrego, nawet codziennie, sprawi to, że będziesz szczęśliwy a zarazem będziesz się posuwać do przodu. Odmawianie sobie wszystkiego i decydowanie się na ekstremalne diety nie poskutkuje. Lepiej wypróbuj zasadę 80/20. 80% Twojej diety powinno się składać ze zdrowego jedzenia a 20% z tego, na co masz ochotę,” radzi Jillian. Jednakże nie możesz zjeść jednego zdrowego dania i twierdzić, że miało 80%, po czym zjeść całą tabliczkę czekolady i twierdzić, że była to ta „dopuszczalna” 20%... Tak to niestety nie działa.

Zmień swój styl życia

"Twój styl życia jest kluczem do osiągnięcia celu i zrzucenia zbędnych kilogramów. Jeżeli będziesz mieć radość ze zdrowego jedzenia i ćwiczeń, będziesz chudnąć szybciej i łatwiej,” mówi Jillian. Może się okazać, że wykonywanie ćwiczeń stanie się Twoim hobby i będzie Ci to sprawiało radość. Nie musisz (ani nie powineneś) przestawać, nawet jeżeli zrzucisz już tych wymarzonych 20kg. Wciąż możesz kreować swoją postawę i starać się utrzymać ją piękną i jędrną. W końcu jak to mówią – w zdrowym ciele, zdrowy duch. Postaraj się zmienić swoje nawyki żywieniowe i tryb życia, a zobaczysz efekty. Możesz być pewnien, że Twoje otoczenie również je zauważy.

Inspiruj się zasadami Jillian Michaels i stwórz własny spis zasad i zadań, które będą Ci sprawiać przjemność i doprowadzą Cię do osiągnięcia swoich wymarzonych celów. Jeżeli chcesz, aby na drodze do szczęścia wspierał Cię ktoś bliski, spróbuj znaleźć swoją drugą połówkę na online portalu randkowym.

[Lil]

Udostępnij ten artykuł na: