Strona Główna

Ankieta randkowa

Fotorandka

Lifestyle magazyn

Zarejestruj się teraz

Wszystkie artykuły Wszystko o randkowaniu Zdrowie i uroda Czas wolny Recenzje

Jak nie przytyć latem?

18.sierpień 2015
Jak nie przytyć latem?

Jak to u was wygląda - więcej przybieracie na wadze latem czy zimą? W lecie macie więcej ruchu, jednak wokół znajduje się dużo więcej pokus, z którymi trzeba się zmierzyć. Wiecie co może mieć wpływ na waszą wagę?

Lody

Na każdym rogu możemy kupić lody w wafelku lub na patyku - większość z nas nie jest w stanie wyobrazić sobie lata bez nich. Są one jednak wielką, ukrytą bombą kaloryczną, której smak możecie jeszcze poprawić różnego rodzaju posypkami polewami, orzeszkami i innymi dodatkami. Jeżeli chcecie odchudzać się w lecie koniecznym jest pilnowanie wartości energetycznych i dawanie pierwszeństwa wodnym wariantom lodów, te zrobione ze śmietany powinniśmy smakować w rozsądnych ilościach.

Upał i wysokie temperatury

Kiedy jest wielki upał a wy nie jesteście w stanie wytrzymać z nadmiaru słońca, tym bardziej nie macie ochoty przekonać się do jakiejkolwiek aktywności fizycznej. Będziecie po prostu szukać cienia i ukrywać się w nim. Co na to poradzić? Ćwiczeniom poświęćcie wczesny ranek lub późny wieczór. Jedynym odpowiednim sportem, który można uprawiać w taką pogodę jest pływanie, które możemy wykonywać kiedykolwiek, jeżeli pozwola nam na to nasz harmonogram dnia.

Zmiana przyzwyczajeń

Nasz dzień będzie wyglądał zupełnie inaczej, przede wszystkim przez to, że nie musimy iść do pracy, chodzimy spać dużo później i później też wstajemy rano z łóżka. Kuszą nas wielkie ilości dobrze wyglądającego jedzenia, którego po prostu musimy spróbować - tylko tak wyjątkowo, przecież jesteśmy na urlopie. Raz na jakiś czas oczywiście możemy sobie pozwolić, ale dobrze jest chociaż trochę zastanowić się nad tym co jemy.

Grillowanie

Wieczorem jest na zewnątrz przyjemnie więc dlaczego nie posiedzieć i nie ugrillować czegoś dobrego? Uważajcie na to, co będziecie jeść późnym wieczorem, uwaga na kaloryczne, słodkie lemoniady, różne chipsy, paluszki, alkohol i inne pyszności. Grillować można i na zdrowo. Słodkie lemoniady da się zastąpić sokiem przerzedzonym wodą lub wodą z cytryną i miętą. Unikajcie pieczywa jako dodatku, zamiast niego weźcie warzywa, które również da się wrzucić na grilla. Odpuście sobie także wszelkiego rodzaju sosy i majonezy na poprawę smaku. Ale na koniec dobra wiadomość – małe piwo jest dozwolone ze względów zdrowotnych tak samo jak i lampka wina.

Alkohol

Wszystkie napoje alkoholowe skrywają wiele „pustych” kalorii. Dla naszego ciała jest to dodatkowy zastrzyk energii, który zwłaszcza wieczorową porą nie jest wskazany, ponieważ organizm nie zdąży tych kalorii spalić. Uważajcie na kalorie w takich napojach, nad którymi się nawet nie zastanawiacie, ponieważ mogą ich zawierać sporą ilość.

Węglowodany z owoców

Wszystko dojrzewa, oferty sklepowe składają się z samych arbuzów, brzoskwiń, nektarynek, truskawek, malin i wielu, wielu innych owoców. Są one niewątpliwie bardzo zdrowe ale jednocześnie zawierają w sobie ogromne ilości cukru. Jeżeli uwielbiacie koktajle i pijecie je co wieczór lub po prostu jecie po wielkim talerzu owoców, z pewnością pokaże się to i na waszej wadze, przy czym na pewno nie na minus. Dlatego owocowe smakołyki jedzcie lepiej w ciągu dnia abyście dali radę w jakiś sposób strawić dostarczone do naszego organizmu cukry.

Wakacje all inclusive

Wybierając ofertę wakacyjną na ostatnią chwilę zdecydowanie bardziej opłaca nam się skorzystać z tej all inclusive. A skoro już mamy za wszystko zapłacone to przecież nie pozwolimy się temu zmarnować, czyż nie? Tylko później nie dziwmy się, że po powrocie mamy o trzy kilo więcej. Miejmy to na uwadze – skosztować możemy wszystkiego, ale w rozsądnych ilościach i jeśli jest to możliwe, nie na noc.

Dłuższe dni, późniejsze kolacje

Latem chcemy jak najwięcej czasu spędzić na zewnątrz. W zimie ledwo zdążymy wejść do domu a już jest za oknem ciemno. Istnieje zatem większe prawdopodobieństwo, że kiedy wrócimy do domu, po dniu spędzonym na słońcu zjemy jakąś przekąskę lub zaczniemy jeść dopiero wieczorem, czyli właśnie wtedy kiedy możemy przytyć najwięcej. Najlepiej by było pamiętać o tym, aby ostatni posiłek zjeść na dwie lub trzy godziny przed spaniem.

Dopuszczacie się któregoś z wymienionych wyżej punktów? Z pewnością tak, ale nie bójcie się, nie jesteście jedyni. Jeśli jednak po wakacyjnym wypoczynku wskoczycie znów na sprawne tory, nie powinniście się obawiać o swoją wymarzoną wagę.

[kač]

Udostępnij ten artykuł na: