Strona Główna

Ankieta randkowa

Fotorandka

Lifestyle magazyn

Zarejestruj się teraz

Wszystkie artykuły Wszystko o randkowaniu Zdrowie i uroda Czas wolny Recenzje

Jak mieć energię na cały dzień i nie być zmęczonym? – część 2.

18.sierpień 2016
Jak mieć energię na cały dzień i nie być zmęczonym? – część 2.

Kontynuacja artykułu o tym, jak efektywnie walczyć ze zmęczeniem. Znaleźliśmy dla was kilka dobrych rad.

W poprzedniej części artykułu dowiedzieliście się jak ważne jest zdrowe odżywianie i jak „starać się” o swoje rezerwy energii. Dzisiejsza część zawiera kolejne rady dotyczące tego tematu.

Sen

Aby nasze ciało mogło w ciągu dnia odpowiednio prosperować, musisz się porządnie wyspać. Czasami to nie jest proste. Tutaj są rady, jak się wysypiać, aby rano być wypoczętym.

Kawa na dobranoc?

W żadnym przypadku. Kawę powinieneś pić rano, lub w popołudniowych godzinach, maksymalnie jedną małą po obiedzie. Późniejsze picie kawy nie zapewni Ci spokojnego snu, wręcz przeciwnie. Zalecana dzienna dawka to 200-300mg kofeiny.

Uważaj na światło monitora

Na co najmniej dwie godziny przed spaniem, powinieneś wyłączyć wszystkie ekrany z silnym światłem – telewizory, monitory, ale również smartfony i tablety. Zaburza ono produkcję melatoniny, pomagającej nam w zaśnięciu. Pozostałe światła w mieszkaniu powinny zostać na przynajmniej godzinę przed spaniem przygaszone. Jeżeli jednak nie masz wyboru – zmniejsz chociaż jasność ekranu.

Rozważ sen w pojedynkę

Zostało udowodnione naukowo, że człowiek, który śpi w łóżku sam, wyśpi się o wiele lepiej niż człowiek, który śpi w łóżku z partnerem. Jeżeli często budzisz się w nocy, zaproponuj partnerowi, abyście kilka nocy spędzili osobno, mogłoby Ci to pomóc. Nasze pupilki domowe również nie powinny spać z nami w łóżku, mogą nas budzić wiercąc się lub wydając różne dzwięki przez sen.

Żadnego alkoholu przed spaniem

Istnieje mit, twierdzący, że po alkoholu człowiek lepiej śpi. Ciało musi alkohol przetworzyć, przez co albo nie uśniesz wcale, albo obudzisz się już po paru godzinach. Kiedy jesteś trzeźwy, Twój system nerwowy wyśle sygnał do mózgu, po którym zwolni się Twoje tętno, w przeciwnym wypadku sygnał ten nie zostanie wysłany, a Twój sen będzie niespokojny.

Obniżenie temperatury

Człowiek lepiej śpi i lepiej zasypia w chłodniejszych pomieszczeniach, w których jest około 17-20 stopni. Jeżeli nie masz klimatyzacji i nie możesz ustawić zadowalającej Cię temperatury, na pół godziny przed spaniem porządnie przewietrz sypialnię, powietrze się schłodzi a Tobie będzie się lepiej odychać.

Pomocy, nie mogę zasnąć!

Już z pewnością zdarzyła Ci się taka sytuacja, kiedy obracasz się z boku na bok i nie potrafisz zasnąć. To bardzo stresujące, zwłaszcza jeśli wiesz, że rano musisz wcześnie wstać. Pojawia się tu jeden problem. Tym, jak się stresujesz, że nie możesz zasnąć, wytwarza się w Twoim organizmie hormon stresu, przez co zaśnięcie staje się trudniejsze. W takim przypadku lepiej jest zacząć czytać jakąś książkę i „uspokoić się”. Najgorszym możliwym rozwiązaniem jest zacząć oglądać telewizję, lub zaglądać do telefonu czy tabletu.

Budzik/telefon

Jeśli obudzisz się w nocy, nie sprawdzaj która jest godzina. Zbytecznie będziesz się tym stresować, a jeżeli masz w telefonie ustawiony budzik, będziesz musiał spojrzeć do światła, czym obudzisz swój mózg. Rada: połóż budzik/telefon na drugim końcu pokoju, ponieważ jeżeli będziesz musiał gdzieś iść aby go wyłączyć, będzie to dla Ciebie większa motywacja aby wstać.

Wystarczająca ilość snu

Oprócz jakości snu, ważna jest też jego długość. Sen przed północą jest najlepszy, zatem postaraj się nie zarywać nocek. Idealna długość snu to 8 godzin, ale lepszych jest 6 godzin dobrego snu, niż ciągłe budzenie się i wstanie po 8 godzinach niewyspanym.

Pościel sobie

Kiedy już zmusisz się do wstania z łóżka, z pewnością do niego nie wracaj. Pościel sobie łóżko, tak aby nie przyszło Ci do głowy położyć się do niego ponownie.

Żaden pośpiech

Unikaj porannego pośpiechu jak to tylko możliwe. Wstań wcześniej, nastaw sobie budzik o 15 minut wcześniej i rób wszystko na spokojnie. Nie będziesz musiał robić wszystkiego na ostatnią chwilę i rezygnować ze śniadania lub jeść je na szybko biegając po mieszkaniu.

energia

Jak mieć więcej energii

Zimna woda

Takie odświeżenie będzie idealne przede wszystkim na rano, ponieważ na wieczór energii już nie potrzebujesz. Kto ma czas, może pobudzić swój organizm do działania zimnym lub letnim prysznicem, kto ma go mniej, może chociaż opłukać twarz oraz oczy.

Ubierz się

Nawet jeżeli pracujesz z domu, masz home office lub po prostu jesteś na urlopie i chcesz się trochę „poobijać”, ważne jest abyś rano się ubrał. Nie wydaje Ci się to logiczne? A ile razy Ci się już stało, że w pidżamie jadłeś nawet obiad? Niektórym może ani raz, ale ja sama mam w swoim otoczeniu ludzi, którzy robią to notorycznie. Jeśli nie przebierzesz się i zostaniesz w ubraniu, w którym sypiasz, Twój mózg będzie mieć ciągle wrażenie, że może być leniwy i nie musi myśleć. Po prostu będzie to dla niego w dalszym ciągu noc. Ubierz się tak, jakbyś miał wyjść między ludzi (zatem żaden dres, chociaż jest wygodny).

Słuchaj muzyki i śpiewaj

Nie ma nic lepszego na dobry humor niż słuchanie wesołej muzyki i śpiewanie! Nie szkodzi, że fałszujesz i tak na koniec to wszystko jedno (oczywiście jeśli akurat nie bierzesz udziału w  konkursie śpiewu i nie stoisz na scenie). Jeżeli jesteś uczuciowy i smutne piosenki mogą u Ciebie wywołać zły nastrój, unikaj ich i wybierz coś weselszego.

Ćwicz

Dobrze rozpoczniesz poranek, ćwicząc, opłukując twarz wodą i jedząc śniadanie. Ruch poprawi Ci nastrój, ponieważ Twój organizm zacznie wytwarzać hormon szczęścia, dlatego zrób coś dla siebie już od rana! Będziesz mieć więcej energii na cały dzień.

Oczywiście powinniśmy robić coś dla siebie nie tylko rano. Dzień możesz wypełnić długim, odświeżającym spacerem, biegiem, jazdą na rowerze, rolkach i wielu wielu innych czynnościach na świeżym powietrzu. Jeżeli na zewnatrz akurat nie ma tropikalnych upałów, świeże powietrze pomoże Ci uzyskać nową energię. Najlepszy będzie spacer po lesie. Wytwarzany jest tam tlen w dużych ilościach.

Jeśli właśnie zaczynają się mrozy, ćwicz w domu i choć na chwilkę otwórz okno. W zimie, ludzie mają mniej energii. Jest to spowodowane tym, że wcześnie robi się ciemno a na Ziemię dociera mało światła słonecznego. Dokłada się do tego przebywanie w przegrzanych pomieszczaniach, w których nikt nie chce otworzyć okna, ponieważ byłoby zimno. Przez to utrzymuje się tam wydechnięte powietrze.

Nie wstydź się ćwiczyć w biurze. Tym, że się przeciągniesz, pomożesz swojemu ciału i mózgu w odreagowaniu, zrelaksowaniu. Z poprzedniej części już wiesz, że relaksując się uzupełniasz rezerwy energii.

Przyjmuj, ale też dawaj

Przyjmowanie energii z naturalnych źródeł (przyroda, Ziemia, ludzie) uważa się za to najlepsze. Aby nie stał się z Ciebie „wampir energetyczny”, musisz swoją energię gdzieś dawać, nie tylko ją przyjmować. Rób dobre uczynki, pomagaj osamotnionym, biernym ludziom i zwierzętom, lub zacznij dbać o przyrodę.

[Lil]

Źródło:

http://www.wikihow.com/Get-More-Energy

 

Udostępnij ten artykuł na: