Strona Główna

Ankieta randkowa

Fotorandka

Lifestyle magazyn

Zarejestruj się teraz

Wszystkie artykuły Wszystko o randkowaniu Zdrowie i uroda Czas wolny Recenzje

Dieta anti-aging

28.luty 2018
Dieta anti-aging

Niestety, wszyscy się starzejemy. Pojawiają się zmarszczki, znika gdzieś młodzieńcza energia. Istnieją jednak sposoby na to, aby zachować promienny wygląd, sprawność i energię do życia.

Dieta anti-aging czyli dieta przeciwstarzeniowa poprawi nie tylko Twój stan zdrowia, ale również wygląd. W organizmie wciąż zachodzi wymiana starych komórek na nowe. W tym procesie zużywane są składniki, które dostarczamy ciału z jedzenia. Im lepszej jakości jedzenie – tym więcej korzyści przyniesie ono dla naszego zdrowia. Które produkty służą naszemu zdrowiu i urodzie? Przekonajmy się.

Marchewka

Zawarty w marchewce beta-karoten to silny przeciwutleniacz i źródło prowitaminy A. W 100g jest go aż 9,9mg. Dzięki marchewce poprawi nam się stan włosów i paznokci, skóra stanie się sprężysta a zmarszczki staną się mniej widoczne. Nie musisz koniecznie codziennie ją chrupać, jeżeli wolisz możesz wybrać np. sok lub koktalj na bazie marchewki.

Woda

Bez wody nie ma życia. Woda bierze udział w większości reakcji biochemicznych zachodzących w naszym ciele. Organizm ludzki aż z 3/4 składa się z wody. Znajduje się ona w każdej komórce, błonie komórkowej, płynach wewnątrz i na zewnątrz komórek. Niedobór wody organizm zasygnalizuje bardzo szybko – najpierw zareagują neurony i układ nerwowy, które wywołają nerwowość i problemy z koncentracją, później problemy pojawią się również w gałkach ocznych, błonach śluzowych i mięśniach.

Aronia

Owoc bogaty w flawonoidy i garbniki. Są to składniki wiążące metale ciężkie, zwłaszcza ołów i miedź. Najprościej mówiąc: aronia ma właściwości odtruwające. Oprócz tego, jest też cennym źródłem witamin C, B, B6, E, PP, prowitaminy A, prowitaminy P oraz pierwiastków takich jak: molibden, bor, jod i mangan. Co to dla nas oznacza? Wzmocnienie naczyń krwionośnych i włosowatych oraz opóźnienie procesu starzenia się komórek.

aronia

Granat

Granat to prawdziwa bomba energetyczna. Związek w nim zawarty wpływa korzystnie na mitochondria, czyli części komórek zwane centrami energetycznymi. Im jesteśmy starsi, tym działanie mitochondriów staje się mniej skuteczne, a czasami wręcz toksyczne i prowadzi do osłabienia mięśni. Składniki granatu są przetwarzane w jelitach w urolinę A. Badania potwierdzają, że regularne spożywanie tej substancji może przedłużyć życie i zwiększyć wytrzymałość organizmu.

Imbir

Niejednokrotnie wspominaliśmy o dobroczynnym działaniu imbiru. Wzmianki o nim pojawiły się już w starożytnych chińskich i indyjskich pismach. Doceniano go przede wszystkim za jego lecznicze, kulinarne i aromatyczne działanie oraz właściwości. Badania wykazały, że spożywanie imbiru zmniejsza ból i obrzęki. Imbir zawiera bardzo silne substancje przeciwzapalne zwane Gingerols. Regularne spożywanie imbiru pomaga ludziom ze zwyrodnieniem stawów i reumatoidalnym zapaleniem stawów. Witaminy i minerały zawarte w imbirze to między innymi: błonnik, witaminy B6 i C, cynk, kwas foliowy, potas, żelazo, wapń, fosfor, magnez, kwas foliowy, ryboflawina.

Makrela

Dorosły czlowiek powinien dziennie przyjmnować 30-50 mg koenzymu Q10, który jest zawarty w tłustych rybach, między innymi takimi jak makrela. Z pewnością słyszałeś już o nim, chociażby w jakiejś reklamie. Dlaczego dodaje się go do kosmetyków? Otóż koenzym Q10 odpowiada za regenerację skóry, chroni przed powstawaniem zmarszczek i przyspiesza gojenie się ran.

Papryka

Witamina C, czyli kwas askorbinowy, to najsilniejszy przeciwutleniacz, który jest rozpuszczalny w wodzie. Być może Cię to zaskoczy, ale w 100g czerwonej papryki znajduje się aż 150 mg witaminy C, a więc pięciokrotnie więcej niż w cytrynie! A do czego jest nam potrzebna witamina C? Wzmacnia system odpornościowy, zwiększa przyswajanie żelaza i sprzyja syntezie kolagenu (zapewniającego skórze elastyczność). Oprócz tego papryka jest również cennym źródłem witaminy E i rutyny – niezwykle pomocnej jeżeli posiadasz kruche naczynka krwionośne.

Teraz już wiesz jak zapewnić sobie więcej energii i witalności. Możesz tą wiedzą podzielić się z kimś podczas spotkania w Krakowie, Opolu, Rzeszowie, czy Poznaniu.

[ivi]

Udostępnij ten artykuł na: