Strona Główna

Ankieta randkowa

Fotorandka

Lifestyle magazyn

Zarejestruj się teraz

Z miłości do zdrowia: Walcz ze stresem!

18.styczeń 2019
Z miłości do zdrowia: Walcz ze stresem!

Zbliża się weekend, a Ty myślami wciąż jesteś w pracy. I tak co tydzień - ciągle się stresujesz i marnujesz czas, który powinien służyć regeneracji sił. Jak skutecznie pozbyć się stresu? O tym w dzisiejszym artykule!

Stres potrafi zabijać - dosłownie i przenośni. Jego skutki czasami bywają opłakane, dlatego warto wziąć się w garść i spróbować z nim walczyć! 

Negatywny wpływ stresu na nasz organizm:

  • wzrost ciśnienia krwi
  • spadek odporności
  • bezsenność
  • przyśpieszone tętno
  • wolniejsze trawienie

Produkty, które pomogą złagodzić stres

Zielona herbata

Antyoksydant, który jest dobry nie tylko na odchudzanie, ale również na złagodzenie stresu. Zamiast czerwienić się ze złości, wypij filiżankę dobrej zielonej herbaty. Jest ona źródłem L-theaniny, substancji, która pomaga pozbyć się gniewu.

Czekolada

Gorąca czekolada reguluje poziom kortyzolu - hormonu stresu i stablilizuje metabolizm. Jeśli się stresujesz, zjedz kawałek czekolady - uwolni to w ciele endorfiny i sprawi, że poczujesz się lepiej.

Miód

Jeżeli nie jesteś wielbicielem czekolady, lub aktualnie jesteś na diecie, wypróbuj miód. Wystarczy mała łyżeczka. Miód jest również antybiotykiem, który pomaga zapobiegać różnego rodzaju zapaleniom. Pomoże Ci w leczeniu depresji i lęków.

Mango

Słodkie mango skrywa w sobie linalool , który pomaga obniżyć poziom stresu w naszym organizmie.

Guma do żucia

Zaskakująco szybki sposób na pozbycie się stresu. Udowodniono, że już kilka minut żucia przynosi ogromną ulgę.

Jak walczyć ze stresem?

Medytuj

Niektórym wystarczy zwykły spacer, innym pomoże medytacja. Znajdź dla siebie ciche i wygodne miejsce, skup się na swoim oddechu, a Twoje obawy powoli zaczną znikać. Usiądź prosto i połóż obie nogi na podłodze. Zamknij oczy. Swoją uwagę przekieruj na powtarzanie – na głos, lub po cichu – „Jestem spokojny”. Połóż jedną rękę na brzuchu i zsynchronizuj swój oddech. Wszystkie nieprzyjemne myśli odrzuć w dal, jakby to były chmury.

Unikaj kofeiny, alkoholu i nikotyny

Jeżeli nie jesteś w stanie całkowicie zrezygnować z kofeiny, alkoholu czy nikotyny, postaraj się je przynajmniej ograniczyć. Kofeina i nikotyna to stymulanty, dlatego zamiast obniżyć powyższają poziom stresu. Alkohol może przyczynić się do pogłębienia depresji, jeśli jest używany w większych ilościach. Dlatego alkohol może Ci bardziej zaszkodzić niż pomóc.

Uprawiaj sport

Stresowe sytuacje podwyższają w ogranizmie poziom hormonów stresu, takich jak: adrenalina Jeśli czujesz napięcie, wybierz się na spacer na świeżym powietrzu. Wprowadź jakiś sport do swojego życia, najlepiej abyś uprawiał go regularnie. Regularne ćwieczenia pomogą również poprawić jakość Twojego snu.

Wysypiaj się

Niewystarczająca ilość snu jest najczęstszą przyczyną stresu. Sen mogą zakłócać nieustale kłębiące się w Twojej głowie myśli. Zamiast sięgać po leki, zrezygnuj z kofeiny i konsumacji alkoholu. Zrelaksuj się przed spaniem. Możesz wziąć aromatyczną kąpiel lub przeczytać książkę. Staraj się zasypiać codziennie o tej samej godzinie.

Wypróbuj kolorowanki antystresowe

W ostatnim czasie to prawdziwy hit. Malować mogą nie tylko dzieci, ale też dorośli. Istnieje wiele sklepów, w których można je kupić za rozsądną cenę. Obrazki możesz znależć również w internecie.

Odpręż się słuchając muzyki

Obojętne czy lubisz hip hop, trance, techno, czy cokolwiek innego. Słuchaj tego, co lubisz najbardziej. Muzyka klasyczna pomoże Ci się zrelaksować przed snem.

Weź głęboki oddech

Zrób sobie krótką przerwę i skup się na swoim oddechu. Usiądź prosto, zamknij oczy a jedną rękę połóż na brzuchu. Powoli, ale intensywnie wdychaj powietrze nosem, wydechuj ustami..

Pisz pamiętnik

Pisanie pamiętnika, lub "dzienniczka stresu" pomoże Ci rozładować gromadzące się w Tobie napięcie. Oprócz tego jest też doskonałym sposobem na poznanie przyczyn stresu w Twoim życiu. Później, na spokojnie będziesz mieć możliwość przeanalizowania swoich zapisków i zastanowienia się nad sposobem rozwiązania tego problemu.

Życie jest zbyt krótkie, abyśmy ciągle się czymś przejmowali i stresowali. O wiele łatwiej poradzić sobie ze stresem i smutkiem, kiedy wiemy, że mamy w kimś wsparcie. Może to być rodzina, partner albo dobrzy przyjaciele. Jeżeli jednak nadal szukasz partnera/ki możesz spróbować szczęścia na naszym portalu randkowymRejestracja jest całkowicie darmowa!

[kač]

Udostępnij ten artykuł na: