Strona Główna

Ankieta randkowa

Fotorandka

Lifestyle magazyn

Zarejestruj się teraz

Wszystkie artykuły Wszystko o randkowaniu Zdrowie i uroda Czas wolny Recenzje

Jak przestać się przejadać

17.lipiec 2017
Jak przestać się przejadać

Każdy lubi podjadać, ale wiadomo przecież, że wszystko jest dobre z umiarem. Trzeba znać granice. W tym przypadku idealnym rozwiązaniem jest stworzenie jadłospisu i pilnowanie się. Dlatego dzisiaj poradzimy wam jak walczyć z przejadaniem się.

Każdy z nas z pewnością zna uczucie przejedzenia. Zazwyczaj winowajcą jest źle dobrana dieta. Człowiek stara się schudnąć jak najwięcej, przestaje jeść, co po pewnym czasie skutkuje jedzeniem w nadmiarze. Niedobór pokarmów podczas źle stosowanej diety może doprowadzić do zwiększenia się apetytu. Smaki będą nam się ciągle zmieniać, słodkie będziemy zajadać słonym i na zmianę. Po tego rodzaju dietowym fiasku czujemy się źle sami ze sobą. Jak w takim razie poradzić sobie z przejadaniem?

Odkryj przyczynę

Przyczyn może być wiele, dopóki ich nie odkryjesz i nie będziesz mógł sobie poradzić z problemem przejadania. Dlaczego się przejadasz? Być może winna jest nieodwzajemniona miłość, lub niespełnione potrzeby i pragnienia. Przyczyna może mieć swe źródło w przeszłości. Jeżeli rodzice będą wciąż tłuc swojemu dziecku do głowy jak jest grube w porównaniu z innymi dziećmi, wywołają w nim uczucie niepewności, przez co nie będzie potrafiło wytworzyć zdrowego stosunku wobec jedzenia i swego ciała. Nie na daremno mówi się „Ćwiczę, abym mógł się później porządnie najeść.” Znajdź sport, który będzie bawić nie tylko Ciebie, ale również Twoje dzieci jeśli je posiadasz. Dzięki endorfinom, które tworzą się podczas ćwiczeń, będziesz się czuć lepiej zarówno fizycznie, jak i psychicznie. Ważne jest też, abyś odpuścił sobie hasła typu: „potrzebuję schudnąć” albo „mam wielki tyłek i jestem tłusty/a”. Pomóc może także specjalsta.

Dużo pij

Głód to ukryte pragnienie. Z pewnością kiedyś już o tym słyszałeś. Zatem jeżeli poczujesz głód, spróbuj go pokonać wypijając szklankę wody, możesz do niej dodać odrobinę soku z cytryny. Dziennie powinieneś wypić około 8 szklanek wody. To, czy pijesz odpowiednio dużo wody poznasz na podstawie swego moczu. Zbyt ciemny oznacza, że pijesz za mało.

Jak nauczyć się regularnie pić wodę - kilka prostych trików

Dzięki regularnemu piciu wody, będziesz się czuć świeży, pełen energii, poprawi Ci się cera, przestanie Cie boleć głowa. Oczywiście plusów jest jeszcze więcej.

  • Zrób z picia wody swój rytuał. Wypij jedną szklankę wody rano, kolejną po przyjściu do pracy, możesz też nalać sobie szklankę wody przy okazji, kiedy będziesz sobie robić kawę.
  • Kup sobie ładną butelkę na wodę. Im bardziej będzie stylowa, tym bardziej będziesz chciał z niej pić.
  • Miej butelkę z wodą zawsze przy sobie.
  • Dodaj do wody zioła, cytrynę, owoce.
  • Zastanów się, ile wody chcesz wypić i rozłóż tę ilość na cały dzień.
  • Często zmieniaj wody, które kupujesz, aby Ci się nie znudziły.
  • Kup większy kubek na herbatę.
  • Wodę miej zawsze pod ręką.

Jedz produkty z wysoką zawartością błonnika

Błonnik pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu jelit i może obniżyć ryzyko wystąpienia martwicy i chorób serca. Oto produkty z wysoką zawartością błonnika:

  • Soczewica
  • Groch
  • Fasola
  • Brukselka
  • Karczochy
  • Brokuły
  • Jagody
  • Maliny
  • Kukurydza
  • Suszone owoce- na przykład: śliwki, morele, figi
  • Migdały
  • Jabłka
  • Gruszki
  • Płatki owsiane
  • Gryka
  • Ciecierzyca

przejadanie się

Luźny dzień (cheat day) miej tylko od czasu do czasu

Jeżeli stosujesz dietę redukcyjną, albo doszedłeś do wniosku, że chcesz schudnąć więcej kilogramów, będzie dla Ciebie bardzo trudne poradzenie sobie z przejadaniem się, przede wszystkim na początku. W takich sytuacjach konieczne jest zastosowanie tzw. cheat day, czyli luźnego dnia, podczas którego będziesz bez jakichkolwiek wyrzutów jeść to, na co tylko masz ochotę. Nie możesz jednak 6 dni jeść jak szalony, a dietę trzymać tylko przez 1 dzień. Najlepiej będzie jeżeli wyznaczysz sobie cheat day raz na miesiąc, maksymalnie raz na dwa tygodnie.

Jeżeli naprawdę chcesz skończyć z przejadaniem:

  • Zrezygnuj ze słodyczy.
  • Zapisz ćwiczenia, które lubisz, abyś wiedział, co możesz robić w razie kryzysu.
  • Zmień nastawienie. Przestań myśleć negatywnie, staraj się skupić na pozytywnych stronach odchudzania.
  • Nie jedz gotowych potraw. Lepiej smakuje to nad czym sam się napracujesz.
  • Jedz przy stole.
  • Kup produkty z wysoką zawartością błonnika a mniejszą ilością kalorii i tłuszczy.
  • Jedz mniejsze porcje i dokładnie je przeżuwaj.
  • Wypij szklankę wody przed jedzeniem.
  • Unikaj fast foodów.
  • Nie zmuszaj się do zjedzenia wszystkiego, co masz na talerzu.
  • Poradz się specjalisty – doktora, psychologa, lub dietetyka.
  • Kupuj mniej jedzenia.
  • Wysypiaj się, tak aby zbędne węglowodany i tłuszcze nie uzupełniały niedoboru energii.

[kač]

Udostępnij ten artykuł na: